SALEZJAŃSKI RUCH TROSKI O MŁODZIEŻ

saltrom 1-procent

sportZajęcia relaksacyjne. Po całym tygodniu należy nam się odpoczynek! Dzisiaj będziemy się relaksować. Znajdziecie tutaj propozycje ćwiczeń żeby odpocząć, odstresować się i poczuć bardzo przyjemnie :) to chyba dobra zapowiedź weekendu?!

 

Oddychanie
W potocznie stosowanej poradzie „weź głęboki oddech i uspokój się” jest dużo prawdy. Poprzez pracę z oddechem możemy regulować rytm naszego ciała. Najprostsze ćwiczenie jakie możesz wykonać to:

  • Usiądź wygodnie.
  • Rozluźnij mięśnie, poczuj się komfortowo.
  • Połóż ręce na brzuchu, aby obserwować przeponę.
  • Weź głęboki oddech, poczuj jak brzuch unosi się.
  • Nie zatrzymuj powietrza, wypuść je swobodnie, poczuj jak brzuch opada.
  • Kontynuuj to ćwiczenie przez co najmniej minutę.
  • Obserwuj swoje ciało, staraj się skupić tylko na wdechu i wydechu.

Relaksacja mięśni

  • Zaciśnij obie pięści – rozluźnij się.
  • Dotknij palcami barków i podnieś ramiona – rozluźnij się.
  • Wzrusz ramionami, podnieś je jak najwyżej – rozluźnij się.
  • Zmarszcz czoło – rozluźnij się.
  • Zaciśnij powieki –rozluźnij mięśnie z lekko przymkniętymi oczami.
  • Przyciśnij język do podniebienia – rozluźnij się.
  • Zaciśnij zęby – odpocznij.
  • Odrzuć głowę do tyłu – odpocznij.
  • Opuść głowę, przyciśnij brodę do piersi – rozluźnij się.
  • Wygnij plecy w łuk odsuwając się od oparcia krzesła i cofnij ramiona do tyłu – odpocznij.
  • Weź głęboki oddech i zatrzymaj powietrze – odpocznij.
  • Zrób dwa głębokie oddechy, zatrzymaj i wydychaj powietrze – odpocznij.
  • Wciągnij brzuch, staraj się docisnąć go do kręgosłupa – rozluźnij się, oddychaj regularnie.
  • Napnij mięśnie brzucha – odpocznij.
  • Napnij pośladki tak, aby się na nich lekko podnieść – odpocznij.
  • Ściągnij uda wyprostowując nogi – odpocznij.
  • Skieruj palce u nóg do góry, ku twarzy – odpocznij.
  • Podkurcz palce u nóg tak, jakbyś chciał je zagrzebać w piasku – odpocznij.

Wizualizacja, dotarcie do spokojnego miejsca.
Twoim zadaniem będzie położenie się wygodnie i słuchanie tekstu. Poproś, że ktoś w domu Ci go przeczytał. Twoim zadaniem jest się zrelaksować. Możesz do tego włączyć przyjemną muzykę

Teraz wyobraź sobie, jak stajesz się malutki. Jesteś wystarczająco malutki, by spacerować po własnym ciele ... . Znajdujesz się we własnym ciele i rozglądasz po jego wnętrzu. Poszukaj dla siebie bezpiecznej kryjówki. Miejsca najlepszego na odprężenie i odpoczynek ... Udaj się do tego miejsca ... . Schowaj się i poczuj się w nim bezpiecznie ... . Wyobraź sobie, że siedzisz zrelaksowany w miejscu, gdzie doskonale się czujesz ... . Miejsce to jest spokojne i bezpieczne ... . Z każdym wdechem ogarnia cię coraz większe odprężenie. Jesteś wolny od wszelkich trosk. Czujesz się swobodny i odprężony. Czujesz się zupełnie bezpiecznie. Jesteś odprężony i zrelaksowany. Wypoczywasz ...

I to już wszystko co dla Was przygotowałam. Mam nadzieję, że udało Wam się troszkę odpocząć i zrelaksować. Pamiętajcie o odpoczynku i dbaniu o siebie!

Pozdrawiam
p. Paulina Ż.

 

banner 1-procent