SALEZJAŃSKI RUCH TROSKI O MŁODZIEŻ

saltrom 1-procent

emocjeWitam Was w nowym tygodniu. Tygodniu w którym wróciliście do szkoły i do Saltromu. Dzisiaj zajęcia związane właśnie z tym powrotem do rzeczywistości, wiem, że nie dla wszystkich on jest łatwy. Przygotuj swoje miejsce pracy i zaczynamy

 

1. Przed Tobą anagram – wejdź w link i spróbuj odgadnąć słowa, które dotyczą naszych zajęć

anagram
 

2. Przed nami historia, która znajduje się na zdjęciach. Przeczytaj ją uważnie

4z1   4z2     4z4
             

3. Odpowiedź na pytania dotyczące opowiadania:

  • Jak Filip zachowywał się przed wyjazdem do wujostwa?
  • Jak chłopak zareagował na obowiązki narzucone przez wujka?
  • Czy Filip polubił pracę na wsi?
  • Czy uważasz, że każdy powinien mieć obowiązki?
  • Jakie Ty masz obowiązki?
  • Czy po czasie zamknięcie w domu łatwo wrócić do obowiązków związanych ze szkołą?
  • Czy lenistwo popłaca?

Może być tak, że po długim czasie bycia w domu czujemy niechęć do wszystkiego. Zwłaszcza do naszych obowiązków. Jednak warto przemyśleć sobie dlaczego tak się czujemy i znaleźć pozytywne strony z możliwości chodzenia do szkoły. Wówczas odpędzimy naszą niechęć i znajdziemy przyjemność w wykonywaniu obowiązków. Mam nadzieję, że historia Filipa pokazała Ci, że warto działać i próbować nowych rzeczy. A poleniuchować można od czasu do czasu.

4. Propozycja zabawy dla całej rodziny
Wejdź w link Waszym zadaniem jest dokańczanie zdania, które pojawia się na listku

zadania
 

Miłej zabawy i dużo motywacji do działania,

p. Ania

Źródło: Anna Busz „Włącz emocje opowiadanie socjoterpeutyczne” Wyd. Harmonia Gdańsk 2020

 

banner 1-procent