SALEZJAŃSKI RUCH TROSKI O MŁODZIEŻ

sl logo

saltrom 1-procent

zabawyDzień dobry w piątek! Zaczyna się weekend i chyba wszyscy cieszymy się z tego powodu. Może będzie okazja spędzić ten czas z rodziną, ze znajomymi ? Z tej okazji przygotowałam dla Was zestaw zabaw, które możecie wykorzystać w domu, lub jeśli pogoda dopisze na świeżym powietrzu.

 

Kto pobiegnie dalej
Najlepiej, aby uczestniczyło w zabawie przynajmniej troje dzieci. Potrzebna będzie jedna piłka wielkości piłki do nogi. Zadaniem każdego uczestnika jest podrzucenie jak najwyżej piłki do góry i przebiegnięcie jak największej odległości zanim piłka spadnie na ziemię. Wszyscy startujecie z tej samej linii i każdy ma trzy próby. Osoba wyznaczona obserwuje lot piłki i krzyczy „stop!” gdy dotknie ona ziemi. Zaznaczamy miejsce dobiegnięcia każdego z dzieci.

Pif – paf!
Ustawiają się w kole, twarzami do środka. Jeden z Was niech stanie pośrodku. W trakcie gry ma za zadanie pokazać palcem dowolnego gracza z koła i powiedzieć głośno “PIF!”. Wskazana osoba musi się jak najszybciej schylić - jeśli tego nie zrobi, odpada z gry. Natomiast dwie osoby obok niej (z lewej strony oraz z prawej) muszą błyskawicznie wskazać palcem na drugą osobę i krzyknąć “PAF!”. Gracz, który zrobi to jako drugi, odpada z gry. Gra toczy się do wyeliminowania wszystkich z koła, prócz jednego grającego - zostaje on zwycięzcą.

Zwierzątka, szukajcie się!
Potrzebne Wam będą do tej zabawy karteczki z podobiznami różnych zwierzątek. Najlepiej, by było ich co najmniej pięć! Każdy z Was losuje swoje zwierzątko i nie mówi głośno, czym ono jest. Na dany znak wszystkie dzieci rozbiegają się po sali i zaczynają udawać to, co wylosowały. Zwierzątka danego gatunku mają za zadanie odnaleźć się i zebrać w stado. Wygrywa ta grupa, która współpracuje i zrobi to najszybciej!

Policjanci i łobuzy!
Usiądźcie w kole twarzami do siebie i wybierzcie “policjanta”, który musi na chwilę opuścić miejsce zabawy, tak by nie widzieć i nie słyszeć uczestników. W tym czasie, gdy policjant przebywa poza salą, ustalcie, kto będzie łobuzem. Następnie ustalcie znak, za pomocą którego łobuz będzie eliminował kolejnych uczestników gry (najlepiej mrugnięcie okiem - łobuz łapie kontakt wzrokowy z daną osobą i mruga, a ta odpada z gry, kładąc się na podłodze i zasypiając). Następnie zawołajcie policjanta - jego zadaniem jest teraz wyśledzić łobuza i zgadnąć, kto nim jest, zanim zasną wszyscy uczestnicy!

Kto tak ma?
Usiądźcie w kole, na krzesłach lub dywanie. Wybierzcie osobę, od której zaczniecie zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Ta osoba wstaje i mówi o sobie jedną rzecz, kończąc zdaniem “kto tak ma?” (np. nie lubię gotowanej marchewki, kto tak ma?). Osoby, które “tak mają” wstają i muszą zamienić się miejscami (nie wolno zmieniać miejsca na najbliższe do swojego). Potem kolej przechodzi na następną osobę.

Szumy komunikacyjne
Podzielcie się na trzy grupy, które stają naprzeciw siebie. Pierwsza grupa otrzymuje hasło: słowo bądź krótkie zdanie. Mają za zadanie przekazać to hasło kolejnej grupie, która stoi w pewnym oddaleniu. Trzecia ekipa stoi pomiędzy pierwszymi dwoma. Tutaj mamy zadanie, które przysporzy Wam dużo śmiechu. Ta grupa ma uniemożliwić przekazanie wiadomości- krzycząc, przedrzeźniając, wymachując rękoma, skacząc itp. Mogą oni krzyczeć, przedrzeźniać, wymachiwać rękoma. Zadaniem grup jest pozostać na swoim miejscu przez cały czas trwania rozgrywki. Potem zamieniamy się rolami i bawimy się dalej!

Nie upuścić piórka!
Podzielcie się na zespoły. Każdy zespół otrzymuje swoje własne piórko. Na dany sygnał podrzucacie piórka i macie za zadanie utrzymać je jak najdłużej w powietrzu, dmuchając na nie.

Miłej zabawy
p. Paulina

 

banner 1-procent