SALEZJAŃSKI RUCH TROSKI O MŁODZIEŻ

saltrom 1-procent

TG 2020 11Stając przed trudną decyzją o odwołaniu Salezjańskiego Lata pozostaliśmy tylko przy organizacji jednego wewnętrznego turnusy. Był on przeznaczony z jednej strony dla wychowanków Świata Dziecka z drugiej strony dla tancerzy Escape Dance Academy.

Mieliśmy świadomość, że to bardzo trudny czas, ale chcieliśmy podjąć ten wysiłek dla dzieci i młodzieży. Zdecydowanie się opłacało. Salezjański Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Tarnowskich Górach okazał się idealnym miejscem dla nas.

Wiedzieliśmy też, że będzie to czas bardzo twórczy. 15 sierpnia dotarliśmy do Tarnowskich Gór, po rozpakowaniu od razu ruszyliśmy na zajęcia. Pracowaliśmy w dwóch blokach. Grupa Escape miała przede wszystkim treningi taneczne. Były to zajęcia z hip – hopu, poppingu, dancehallu oraz house’u. Grupa ze Świata Dziecka oprócz zajęć, które miały budować poczucie własnej wartości brała udział w warsztatach teatralnych. Pierwsze warsztaty dotyczyły św. Jana Bosko, ponieważ przypadały urodziny naszego patrona. Każda z grup miała za zadanie przygotowanie scenki o  świętym, która przybliżała jego postać Escape Dance Academy. Po tej teatralnej rozgrzewce czekał na nas cały projekt teatralny. Celem było wystawienie przedstawienia pt. „Bajkowe rewolucje”. Na pierwszych zajęciach pracowaliśmy nad wyrażeniem emocji, pracą głosem i odgrywaniem różnych scenek. Na kolejnych spotkaniach zostały rozdane role i praca z tekstem. Każdy aktor musiał nie tylko nauczyć się tekstu, ale także zaprojektować swoją postać oraz stworzyć swój kostium. Naszym zadaniem było również zaprojektowanie i stworzenie scenografii. Z tym zadaniem wszyscy sobie świetnie poradzili. Oczywiście po nauce tekstu rozpoczęliśmy próby na scenie. Co się stanie jeśli czarne charaktery opuszczą swoje bajki? Bajkowa rewolucja i tak: Smok Wawelski wyjechał z Krakowa, Baba Jaga opuściła Jasia i Małgosię. Okazało się, że Królewna Śnieżka ma ciężki charakter i krasnoludki nie mogą z nią wytrzymać, a bez Wilka bajka o Czerwonym Kapturku nie ma sensu. Oprócz przekazania treści scenariusza ważna była także płaszczyzna humoru ponieważ przedstawianie było komedią. Każdy aktor bardzo dopracował swoją rolę, a nasz występ w wieczór agapy był bardzo udany. „Warto było tak się angażować i starać słysząc wybuchy śmiechu z publiczności” tak o występie mówili aktorzy. Ja osobiście byłam bardzo dumna z pracy i zaangażowania grupy ponieważ każdy starał się na 150 %.

Oczywiście oprócz warsztatów teatralnych braliśmy udział w różnych grach, zabawach, spacerach. Mogliśmy poznać świat tańca dzięki uczestniczeniu w zajęciach z hip hopu i dancehallu. Turnus szybko się skończył, ale pozostawił po sobie wiele wspomnień, doświadczeń i nowych przyjaźni.

Ania Fura

TG 2020 11   TG 2020 22
     

 

banner 1-procent